måndag 7 september 2009

Ännu en måndag

Men nu har jag bott i huset ett par veckor har gått riktigt bra fick ju börja livet på landet med att sätta upp staket runt hela tomten ingen ide att flytta om inte hundarna kan få vara lösa. Visst kan de vara lösa utan staket men vill inte brja mitt liv i dalsland med att förarga mina nya grannar. skulle kunna misstänka mig att snurre lätt skulle kunna förvirra sig in i någons kök om det skulle lukta gått och freddi skulle nog lätt kunna hjälpa grannen att få stopp på bilen. Säkert även hjälpa till med att passa deras barn så de inte försvinner eller rör sig alls.

Nu har det gått bra även med staket man vet ju aldrig första veckan bestod av ett hel del vaktande av freddi men han börjar lugna sig eller ska man kalla det att han väljer det som behövs ( det han orkar). Han börjar ( eller han gör) känna igen grannarnas bilar och ljud så det är inte ett evigt springade fram och tillbaka för mig för att ropa in honom och sedan tillbaka och göra nått och så händer det något nytt och freddi skäller och jag tillbaka och ropar på honom.
Har ju atomatiskt blivit ett par inkallningar om dagen vilket aldrig kan vara fel på mina herrar :)
Mesta av tiden på promenaderna blir det långa härliga promenader lösa i timmar i skogen inte mycket till koppel eller andra människor / hundar så det är nog väldigt tur att de är hos pappa så de får se andra. Men vi är inte precis isolerade det är inte det jag menar men landet hundar går inte för mycket promenader om vi säger så. Vi ser dem i sina trädgårdar eller när det kommer ensamma springade hem till oss efter att ha följt vårat spår. De ser väl sällan andra hundar så när mattarna och hussarna släpper dem för att de ska få kissa följer de väl våra spår och hamnar hemma hos oss. Vi har faktisk bara påå dessa veckor haft 3-4 hundar hemma ¨på besök.

Något man märker är att det göt gått för alla att bo på landet. Märker att båda killarna är mer lugna, berör säkert på mycket och långa promenader i skogen lösa samt möjligheten att ligga på tomten hela dagarna. Pappa upplever också att de är lugnare i stan även vid hundmöten som är deras akilleshäl. Jag tror det beror på att snurre inte behöver vara på helspänn hela tiden utan slappnar av det blir inte en massa hundmöten hela tiden. De hundar vi möter sitter i lina eller är bakom staket så då är killarna lösa så blir inte mötena så spända och laddade.

Men ni ska även veta att bara för att man flyttar till landet så är det inte säkert att det är lugnt tror faktsik att det händer mer där på en dag än det gjorde på blåsse. Det kommer hästar, jägare, hundar, folk som plockar bär, traktorer och en massa bilar och vi bor ändå inte vid stora vägen. men som tur är händer inte allt detta på våran infartsväg utan på sopbilsvägen som jag kallar den.

Vi har även fixat med så hundarna kan vara i hundgård om det skulle krisa känns bra sedan det är så långt som det faktiskt är och det inte alltid är lätt att köra fram och tillbaka.

Huset är vi hittills jätte nöjda med hade något strul med pumpen i söndags morse men det löste sig, skam den som ger sig. Annars rullar livet på linus är borta hela dagarna och jag och katter ochhundar är hemma och njuter av trädgården och skogen. Igår blev jag varnad för att de hade syns varg i skogen bakom huset där jag går varje morgon med killarna. Så jag ska skaffa plinga och så hoppas jag att det snart finna pengar i kassan s jag kan sätta på dem pejl. så jag i alla fall kan hitta dem om något skull hända. Grå svans och tunntarmen har nu börjat att ta sig längre lover men än så är det än dock bara runt huset.

Jag hoppas vekligen att livet snart lugnar ner sig det har varit så himla mycket det sista linus jobbar "gör" mycket men det kan jag förstå han har ju någon att åka med till jobbet. samt att det nästan är något varje kväll antingen för oss båda eller en av oss. Man får dåligt samvete för djuren men man vet ju samtidigt att de har pappa men jag har ju inte skaffat dem för att de ska vara med mina föräldrar. Men snart så lugnar livet ner sig och vi kan njuta än är dock inte lägenheten helt städat men det är nu inte mycket kvar har inte känns som det varit någon mening att stressa sedan ingen ska flytta dit fören 1 november.

Lotta (utan hundar som är på dagis)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar