måndag 23 mars 2009

jobbat och letat efter Qastor

jaha hur har dagen varit? Började med att jag slapp gå med hundrana på morgonen Linus skulle ändå till Gävle på eftermiddagen så han tog en löpar runda med dem innan jobbet, på 50 minuter. Så jag fick sova till 7 istället för vanliga 6 riktigt skönt och speciellt sedan Linus kommer att vara borta hela veckan så kommer det bli mest jobb och ut med hundar.

Efter jobbet bar det av hem för att hämta killarna som varit själva hela dagen. Vilket freddi för en gångs skull klarat riktigt bra inga sönder slitna tidningar här inte, att springa innan gör susen tror jag det tar även musten ur en sådan som freddi..... eller var det bara en engångs grej?
Hur som stcka till hagen och gick med Nova 1,5 timme alltid lika trevligt speciellt sedan freddi får så han får nog. Det är ju bara hon som kan göra slut på den killen helt..... så henne älskar vi att leka med.
Efter det bar det va för mig och killarna till dalsland för att leta efter Q som nu har varit borta aldeles för länge för våran smak. Igår blev det till att ringa släkten och vänner i dalsland för att informera om att det skulle ha ögon och öronöppna samt tala med grannar om att Q var borta och ville hem. Jag tog och sms alla i min telefonlista samt mejla alla på mejlen så förhoppningsvis gör det något. Jag tycker så jäkla synd om M som inte har en anning om vart hans Q är. Och det värsta är att jag vet hur det känns har ju varit med om samma sak ( ialla fall vet jag hur det känns för mig även om mitt bara var i 12 timmar) så stackars M.

När klockan började närnma sig 5 så var det dax att ta sig hem skulle ju ha ap möte på jobbet mellan 5-7 så det var bara att köra killarna till Carro som lovat att hålla dem sällskap den tiden för att de skulle slippa vara ensamma mer timmar denna dag. Tack carro!!!

Efter ap Mötet var det bara att at kllarna på kisse runda på stan och sedan hem och städa lite och nu så sitter jag och slappar och försöker planera min vecka så det ska bli så smidigt som möjligt med egen träning hundtrning och promenader samt jobbet.

Jag säger bar det va mycket det är man ska hinna på en vecka. Och jag har inga barn...... stackars dem med det bekymret också.....

Nu är det baar att packa för morgon dagen måste ju vara snabb från jobbet sedan jag slutar halv 5 och ska trän apå Q klockan 5 så det gäller att ha klädrena framme och hundsakerna klara för jag tänker inte åka tillbaka och hämta hundran efter att jag har varit på Q och tränat utan tänker låta de sitta i bilen undre tiden. Effektivitet kallas det visst för eftre att hundarna fått sitt på kvällen ska jag sitta i soffan och slappa. Funderar på att lägga ett par spår till killarna innan vi går promenad eller så får det bli lydnads träning i morgon innan jobbet. Vi får se får sova på det.

1 kommentar:

  1. jag markte de pa smset, ja kan saga sahar Q har inte dykt upp i USA i alla fall:P

    SvaraRadera