söndag 22 mars 2009

MH med lysande resultat....

Vad har hänt.... han fick lysande resultat?

Inte ett skall på hela mh ...... mmmmmmmmm har någon drågat min kille eller är det så hemskt att allt ljud kommer av att han är tillsammans med skit rädda Snurre? I så fall vilken hemsk tillvara stackarn har. Ja vad kan man göra mer än dela på dem så ofta det går och få freddi att klara pressen när han är tvungen. Nog om detta tillbaka till det fina resultatet.

Vi hälsade "gör" fint på testledare Inger och hon hade knappat sett en finare kontakt/ sammarbete skulle gett en 10 på lydnadsplanen. Men får ju inte glömma att han även hälsa på gruppen ja ungefär alla i gruppen personligen innan Inger. Sedan var det hanteringen inte det roligaste vi vet om man inte står på rätt ställe men godkänt. det är ju inte så att han avvisar utan om det inte blir rätt från början backar vi gärna vilkent han även gjorde.

Leken var bra men varför springa efter förmål som bara slängs mellan två personer när man kan stå och vänta på att de ska kasta iväg föremålet?

Matte hade ju laddat med det mesta i fickan ifall en viss kille skulle få för sig att inte komma. Vi har ju haft vissa fall av detta tidigare så som på lägret i tiveden ( matte har aldrig skämts så mycket tidigare i livet , det var faktiskt nära att hon sa upp bekanskapen med vbhk efter det, hundjäveln hade ju kommmit på iden att om det står många på samma linje och tittar på mig så kommer jag inte in,kan aldrig vara bra de tar bara fast mig.) Men nu visade killen att all träning hade gett resultat för han kom in även om vi hade publik. Efter det var det dags för jakt......mhmh vad är det sa freddi jag springer aldrig på något...... det vet väl alla ni som känner ´honom han har aldrig själv sprungit från väneryr till thn en natt, nä aldrig min skötsamma kille.
Så under mh så stod jag så snällt vid mattes sida men när hon tog ett steg fram så sprang jag någon meter fram och lukta på en buske men sedan fick det vara nog. Andra gången gick jag inte ens så långt då tog jag busken till höger om matte och lukta på vad ville de igentligen ????

Under 3 minutaren så satt jag mest och såg söt ut och lukta på blommorna ( läs blåbärsriset).
Lilla jakten vifta på svansen under hela momentet men det tilltog så klart när leksaken komfram. Rusade ut för att hälsa och leka, vilket han gjorde med bravur han ville inte släppa leksaken.

Nu var det dags för overallen hur skulle detta gå? Ett hopp bakåt och ett morr i hoppet det var allt men inte vågade han gå fram till den även om matte både pratade med mig och overallen. Så det blev för tjejerna att ta ner den och låta mig lukta och hälsa på den liggande nere men sen så var det inte problem jag gick för bi och hälsade/viftade på svansen för overallen så helt hade jag inte glömt den.

Efter det var det skramlet, vad är det undrar freddi? han sprang upp på det så fort det började låta och stog kvar utan att bry sig.

Första gången vi skulle gå förbi så hoppa han upp både dit och tillbaka inte konstigt matte hade ju belönat med klappar och röst när jag gjorde det första gången så varför inte testa igen.

Sen var det dags för de hemska spökena..... matte var rejält nervös hur skulle det gå? Killen står långst ut i kopplet viftar på svansspetsen lite lätt i början för att öka ju närmare spökena kom inte ett skall eller morr på hela tiden. Släpper lös han han springer fram hälsar på dem båda och det hela var över. vad hade hänt ???? Freddi som skäller på det mesta sa inte ett ljud......

Nu var det bara skotten kvar.
Vi leker och nu var det inga problem att få med han på noterna han hade gått ungefär hela beskrivningen och plockat pinnar han hittat på vägen så han var rejält sugen på att leka nu. Inger säger till mig, du är från och med nu stendöv och det visade det sig att det var min hund också inte en reaktion varken under lek eller passivitet.

det hela var över och vi fick omdömmet social, inga eller mycket låga rädslor och inga aggretioner.

Vart tog freddi vägen under beskrivningen hade han inte varit chippad så hade jag trott de hade bytt ut min hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar