söndag 29 mars 2009

söndag

jaha då var det söndag och inte många timar kvar till linus kommer hem igen.

Gårdagen börja med att grabbarna och jag gick runt ursand på en promenad på 1,5 timme för atts edan träna lydnad på planen i 45 minuter så efter det hade jag två nöjda killar som fick vara hemma hos pappa medans jag och mor och moster var på stan. Efter det vart det hem ut med hundrana igen på en 1,5 timmas i skogen vid botered med uppletande och lek för att sedan åka vidare på släktträff med linus släktingar. Var kvar på släktträffen fran till 8 sedan gav jag upp var så himla trött och så skulle jag ju hämta tvätten som papa och mamma varit så snälla och tvättat åt mig. så det blev hem hämta hundar ut med dem på sista promenaden för kvällen tog en 30 minutare i blåsut alltid lika trevligt och gå och kolla in i alla hus på kvällen. Efter det var det bara att gå till tvättstugan och hämta tvätten. pngrar nu efteråt att jag inte tog med mig freddi på släktträffen men man vet aldrig med l släktingar vad de ska hitta på, de är ju inga hundmänniskor direkt. Men de hade det nog himla trevligt hos mor och far de passa ju anton så då hade de väl fullt upp att hålla koll på honom.

I morse vakna jag tidigt var ju inte precis oväntat sedan jag somna så tidigt som jag gjorde och samt att man ställt fram klockan i natt. Så jag var tvungen att gå med hundarna en lite kisse runda innan vi åkte på träffen. Fick även ringa mamma och kolla omhon kunde tänka sig att ta snurre på promenad så jag visst annars var det baar att ta på sig och ta dem båda på en ordetlig prom innan träffen så även snurre fick så han blev nöjd. Men då sa min snälla mor att hon tog han döm av min förvåning när morsan kom med löparkläderna på sig. Snurre fick hänga med på löparrundan runt ursand (1.5-2 mil är det). så han var även han nöjd när vi kom hem jag och freddi från träffen. Vart inte så många hundar men vad gjorde det de som var där hade trevligt freddi lekte med ozma mest hela tiden vi var faktiskt där 1,20 för att de lekte så.

Så nu sover alla killar och jag funderar på vad som ska hänad och om jag ska ta en macka för att på så sätt förskjuta middagstiden lite för jag börjar bli hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar